onsdag 8 juli 2009

Back from London

Fyra underbara dygn i London! Jag är verkligen så sjukt glad att jag gjorde den här resan, trots att jag har mått lite halvkass på nätterna. Har förövrigt fått läkarbesök inbokat i september (sjukt länge men vad ska jag göra?)

Jag hann se alla de berömda byggnaderna och platserna. Jag tog mig en trip med sightseeingbussen och båten med live guider så fick veta sjukt mycket om London staden! Jag såg big ben, picadilly cirkus, trafalgar squere, buckingham palace, the globe, london eye, H.M.S belfast, tower bridge, london bridge och många fler ställen. Jag hann även med ett besök på madame tussauds där jag bl.a träffade Brad Pitt och David Buckham...hehe...

På kvällarna blev det folkfest vid tower bridge, besök på en pub, biobesök och Pride festivalen! hehe

Jag såg även vaktbytet vid backingham palace. Eller ja, det som gick att se...så sjukt mycket folk att det inte går att beskriva.

Med resor följer också en del nackdelar. Där har vi vänstertrafiken som gjort mig sjukt virig ibland samt ett invandrarbråk i tunnelbanan. Rätt som det var började två stycken puckla på varandra samtidigt som jag stod längst fram vid spåret (jättemycket folk här med) Jag var klart att rädd att jag skulle få en knuff och ramla i så kände mig verkligen inte kaxig nånstans. Hursomhelst en storvuxen man lyckades lugna ner dem och jag gick på tåget. Gissa om jag inte måste stå precis bredvid den ena av dem i hela tre stationer samtidigt som han fortsätter skrika och hålla på? Jag stod väldigt stilla och tittade typ ner i marken hela tiden. Men han lugnade ner sig lite och jag kom av där jag skulle. Sen hände inget mer.

Hotellet var fint, men mitt rum var på fel sida märkte jag. Mot den stora vägen så det var lite svårt att sova om nätterna när bilarna körde förbi. Men men, sova har jag ju inte gjort på länge så är nästa van...hehe...

Flygresorna gick smidigt och det var inte så farligt att ta sig runt själv, många skyltar överallt. Men lite komiskt var det att på gatewicks flygplats hade de en extra säkerhetskontroll där man skulle lämna in skorna för röntgen. Det har ja aldrig behövt göra innan så de kändes lite skumt...hehe...men men bra med säkerhet... =)

Jag rekomenderar verkligen alla att göra en singelresa nån gång. Man får ut så himla mycket av det och man lär sig ta hand om sig själv på ett annat sätt. Klart lite ensamt var det ju emellanåt men jag överlevde. Fick ju prata lite med britterna istället.... =)

Inga kommentarer: