onsdag 22 juli 2009

Kolmårdens djurpark

Den här lilla semestertrippen startade igår med att jag och Tony tog bilen upp till Norrköping för att bosätta oss på ett vandrarhem en bit utanför. Körningen gick bra trots att världens skyfall kom så att sikten inte var mer än typ tre meter. Man kunde till och med köra om andra personbilar i 90km/h på motorvägen utan problem för att alla tvingades köra så långsamt. Som tur var höll de inte i sig så länge.

När vi sen kommit fram och lastat av våra grejer tog vi en trip in till Norrköpings Centrum där vi virrade runt bokstavligen talat med bilen...haha....

Jag fick även för mig att jag skulle bränna mitt presentkort på Claes Olson så nästan storhandlade där inna. Har nog aldrig hänt förr...haha

Väl tillbaka på vandrarhemet efter lite felkörningar spenderade vi kvällen framför tvn i allrummet och var social med de andra som bodde där. Jag blev lätt barnens favorit...hehe

Dagen därpå (alltså idag) var det dags att ta sig in till Kålmårdens Djurpark. Vi började med Safariparken vilket vi nu i efterhand kan konstatera var ett mycket klockt beslut för bilkön in där var farsligt lång enda bort till den stora vägen, så skönt att slippa det.

Så efter att ha kört runt bland alla djuren tog vi oss in till djurparken där vi tittade runt bland alla djur. Vi tittade även på en sälföreställning, rovfågelföreställning och delfinföreställning som var klart den bästa!! Jag bara älskar delfiner och jag hoppas verkligen att jag nån dag ska få möjligheten att få simma runt och leka med dem.. =)

Vädret var kanonbra hela dagen. Solen sken och det var hur varmt som hälst. =)

När vi kände oss nöjda med parken besökte vi Tropicarium som var precis utanför också innan vi körde hem igen.

En hellyckad resa med andra ord!!

Inga kommentarer: