torsdag 18 oktober 2007

gossip

Nyss fick jag ett telefonsamtal. Det var en från styrelsen till UMK, hon ville höra min version av vad som hände i tisdags när vår rektor på musikskolan, Leif, bangade ur å blev skit sur på mig. Bara för att jag fick ett sms!! Alla från styrelsen verkar veta de nu, så jag hoppas att de gör något åt det, för han kan inte fortsätta så här!! Han krossar ju eleverna en efter en.....vill han inte ha några kvar på musikskolan eller? Man säger helt enkelt inte till någon att de spelar dåligt om man är en lärare..... men det är ju klart.... i hans lilla värld finns inte "ha roligt" det finns bara "om du inte vill viga ditt liv åt spelningen så kan du lika gärna gå härifrån"

Leif bara förstör!! Han skäms tydligen för vårt spelande men jag tycker att vi spelar bra... (Det finns faktiskt dom i 10 årsåldern med....vad förväntar han sig från barn som bara har spelat i något enstaka år?!?!) Han skyller på att det var för dyrt att åka till Bremen men i själva verkat tycker han inte att vi spelar tillräkligt bra och att han skulle skämmas av att "visa" oss utomlands! Är han korkad eller vad?? Jag tycker det iaf...

Inga kommentarer: