måndag 9 augusti 2010

Datortomografi

Har fått uppleva en helt ny grej idag, nämligen datortomografi. Jag åkte till ljungby lasarett för att röntga bihållorna. För att föröka få ett svar till mina andningsproblem och varför näsan alltid ska krångla.

Först trodde jag att det gällde en vanlig röntgen men efter att ha sökt på datortomografi hittade jag en massa spännande saker på internet. Fick först en chock när jag insåg att jag skulle åka in i en stor rund roterande grej.

Så när jag kom dit och såg den med egna ögon såg den faktiskt inte så farlig ut, men lite läskigt endå att åka in i den för att sen höra ett brummande ljud när den startar. Det lät ungefär som en liten flygplansmotor som skulle till att starta. Men måste erkänna att det inte kändes så bra att ligga där och veta att strålningen bara flödar rätt in i huvudet på mig. Jag hoppas verkligen inte man får biverkningar av sånt här alltså! Lästa också att cancer risk och sånt finns om det blir för mycket men det är säkert ingen fara, sjuksköterskorna vet ju vad de gör... :)

Så nu är det bara att vänta tills doktorn hör av sig till mig eller skulle jag försöka få tag på honom i slutet av veckan.

so finger crossed right now!!

Inga kommentarer: