fredag 14 november 2008

Fredag nu äntligen

Den senaste tiden har det hänt ganska mycket. Det var höstterminsmöte på v-sektionen som jag gick på. Det höll på till ett på natten och började vid fem. Snacka om att man var trött efteråt. Och inte blev jag vald till sexmästeriet heller. Sorgligt! Jag hade tyckt att det hade varit jättekul at få vara med. Nåja jag överlever nog.

Jobbade dagen efter på rydbergs pub på fysikum dagen efter så det är bara att konstatera att sömnbristen är ett faktum... Helgen blir därför lugn med så mycket plugg som möjligt. Men när jag kommer hem ska jag äta, ta en varm dusch och vila lite först. Det spöregnar hela dagen och jag har gått runt med blöta byxor och skor hela dagen vilket har resulterat i att jag har skakat som en jävla gris. Jag kommer bli förkyld igen... suck...

Men efter det blir det plugg... Renskriva fysiklabb, räckna fysik, räckna matte, öva på muntliga framställningen. Mycket att göra på kort tid! Ge mig mera tid!

Annars har jag börjat längta till Julen lite! Den är faktiskt här om bara lite mer än en månad. Det svåra är att hitta på julklappar. 12 stycken tror jag att jag ska hitta på till och jag vet kanske 2-3 stycken. Det innebär mycket tankverksamhet på det framöver. Inte för att jag har tid att ta mig in till centrum och handla men på nåt sätt får det lösa sig.

Faktum är att jag har inte shoppat sen betty var här och hälsade på. Det var ju ett tag sen. Jag skulle verkligen behöva ett par byxor. Fast de får endå inte plats mer i garderåben. Dagens I-lands problem med andra ord!

Mamma ville åka till lund och julshoppa med mig nån gång med. Jag hoppas jag kan hitta en lucka till det. Ju närmare julen kommer ju närmare tentaveckan kommer jag. och ju stressigare blir det!

Men jag kan ju inte plugga ihäl mig totalt, fast jag borde nog plugga lite mer än jag gör. Det är verkligen svårt att hitta en balans. Men det löser sig nog! Det måste det!

Aloha!

Inga kommentarer: