torsdag 13 december 2007

Ett gott skratt

Jag bara måste komentera två saker:

Den första är att min kemilärare är ganska kul. Han skulle leta upp en formel i en tjock bok med väldigt liten text, såklart läser han fel och förstår inte varför formlen inte stämmer....När det kommer fram att han har läst fel så blir det klart jättekul för oss andra...Därefter skulle han leta upp en annan formel som började på z..... efter att ha letat ett tag slår han ihop boken å säger "äh ja orkar inte leta upp den nu" å låter en annan slå i boken å säger något i stil med att "det är ju uvz så du kan leta efter v" Och här är han dödligt seriös och ser ut som ett frågetecken när en säger " nä men det är ju xyz inte uvz" "Nä det är det ju inte" svarar han då å fattar fortfarande inte att han har sagt fel... fast efter ett tag gav han upp....

Jag tyckte de här va ganska kul iaf, men man måste nog ha varit med för att förstå det riktigt.

Det andra jag skulle nämna va bonde söker fru. Karl-petter valde ju Jessica å de ska åka till staden Lissabon på resa. Efter att programledaren gått säger jessica "är det en stad eller ett land?" Då svarar Karl-petter "Det är en stad för det sa han ju, eller???"

Sen får man se ett klipp från nästa avsnitt å då är de på en restaurang å ska beställa mat. Ingen av dem förstår va som står i menyn å jessica säger "Ska det inte stå på svenska nånstans?" å verkar tro det på fullaste allvar (Det verkar så iaf)... Jag tyckte att det också var jättekul...

Ja undrar bara en sak? Sov dom på geografilektionerna eller?!?

Ett gott skratt förlänger ju livet brukar de ju säga å jag klagar inte =)

Inga kommentarer: