torsdag 8 juli 2010

Tandläkaren

Var hos tandläkaren i växjö idag. Har nu efter lite "tjat" fått en tråd på överkäken också. Den syns kanske något mer än underkäken men inte mer än att jag kan leva med det. Ja menar bättre det än att tänderna rör på sig mer än vad de har gjort och alternativen tyckte jag inte om så då var det här bästa lösningen.

Så efter ett par dagar har jag säkert vant mig vid den så pass att jag inte märker den, just nu spänner den dock lite men inte så farligt.

Efter att lennart, som tandläkaren heter, var klar kom han tillbaka med en kamera och ville ta ett foto av mig. Jag undrade självklart varför lite nyfiket och han svarade: "Idag är det min sista dag här och du är min sista patient så jag skulle gärna vilja ta ett kort på dig som ett minne!" Han går nämligen i pension nu. Jag blev så rörd av att höra detta och blev klart jätteglad och självklart fick han ta ett kort. :)

Jag hoppas han får en fin pension :)

Träffade även mattias, min klasskamrat på lth, innan. Han sommarjobbade på ett bygge i närheten så passade på att hälsa på lite och se hur man gjuter på riktigt :) Och inte bara nöja sig med att själv räkna på de enklaste modellerna i klassrummet. :) Intressant i alla fall. Jag borde jobba med nåt liknande i sommar faktiskt, men ja inte lätt med jobb alltid. Sökt har jga gjort i alla fall, flera stycken. Istället blev det bonaqua :)

Inga kommentarer: