onsdag 14 juli 2010

48 timmar...

...sen operationen eller ska jag vara helt ärlig låg jag nog på operatonsbordet vid den här tiden för två dygn sen. Natten har varit lite enklare än den första. Behövde bara tå tårersättning en gång till skillnad från tre förra natten.

Men att vakna upp till helt torra ögon lär jag nog fortsätta med ett tag till. Tyvärr, men det är bara att kämpa på. Snart dags för antibiotikadropparna igen också. Allt som allt blir det nog 12-15 droppar i varje öga varje dygn så just nu är jag ganska beroende av dem och klockan! så att jag kan hålla reda på när det är dags.

Men allvarligt, det här är nog de bäst spenderade pengar jag någonsin lagt ut :) Jag kan ju för sjutton se igen :)

Det finns så mycket man kan köpa för pengar hela tiden: kläder, smink, skor, onödiga prylar som man absolut inte behöver och säkert en hel del annat. Visa grejer behöver man ju så som mat och hyra samt rimliga mängder av kläder och hygienartiklar. Men att betala typ 25000 kr för en syn gör det verkligen värt att leva lite snålt och lite primitivt. För visst känns det i plånboken men det är bara att hålla sig borta från impulsköpen och planera lite så ska jag snart ha samlat in dem igen :) Att inte ha nåt riktigt jobb i sommar gör det hela klart lite svårare och vetskapen att jag är utan CSN än så länge gör mig sjukligt nervös. Men har jag klarat av att skära i hornhinan ska jag väll klara av det ekonomiska också. Helt pank är jag ju inte :)

Vid 18 års ålder bestämde jag mig för att jag skulle lägga upp en plan på saker jag skulle göra, jag skulle hela tiden ha ett mål att sikta på i den närmaste framtiden och än går det ju bra :) Första grejen var Londonresan, andra var skärmflygning (vilket jag får skjuta fram eftersom operationen som låg på tredje plats på listan hann komma före) Och nu har jag siktet inställt på Afrika.

Livet blir verkligen så himla mycket roligare om man har något att se fram emot :) Det faktum att jag har gjort allt detta helt själv bekymrar mig inte :) jag har själv sparat mina pengar och jag har själv upplevt dessa saker. Jag behöver helt enkelt lite Sandra-tid antar jag! Att skäma bort sig själv är inte att förakta. Man kan inte hela tiden vara låst till andra utan behöver utforska lite själva även om det ibland är roligare att vara flera.

Nu får jag nog sluta svamla och ta de där bedövningsdropparna ;)

Inga kommentarer: