söndag 16 augusti 2009

stora och små problem...

Ännu en gång skriver jag om sådant som egentligen inte intresserar andra... det är väll mest för att jag ska slippa plugga. Jag borde som sagt få medalj i att hitta på undanflykter. Jag är stressad över hur jag ska hinna med allt samtidigt som jag inte kan hålla på 24/7 för då dör jag!!!

De senaste dagarna har dock inte varit så bra pluggmessiga... I fredags var jag på hallands nation och drack drinkar... (Men då hade jag faktiskt pluggat hela dagen så tyckte att jag förtjänade det) Dagen efter vaknade jag upp hemma hos daniel utan skolböcker så det blev klart inte så mycket gjort då... men jag hade endå planer på att besöka malmöfestivalen i alla fall EN dag av åtta... Nu kommer jag inte hinna det för nu måste jag verkligen plugga på stenhårt!!!...

Det var trevligt att titta runt lite i malmö i alla fall... Sällskapet bestod av daniel med kompis, hampus...

Så idag efter en väldans segstartad dag tog jag tag i plugget och har i alla fall gjort en 6-7 uppgifter.. De mesta förstår jag men de finns endel frågetecken fortfarande....

Det snurriga är att ha mer än en samtidigt... Jag fattar inte hur jag ska palla detta riktigt... Jag bara hoppas att jag ska klara av det...

När vi åkte hem från malmö igår fanns det en man i närheten som pratade på ganska mycket och han var nyfiken på min utbildning och så... Men efter att ha talat om att jag har omtentor och att matte inte är min starkaste sida med tanke på val av utbildning rådde han mig till att sluta studera där och välja nåt annat...Men nej, jag har valt den här utbildningen av en anledning och jag tänker banne mig fortsätta.... Mitt mål är att bli civilingenjör och jag ska verkligen göra allt jag kan även om det kommer ta längre tid än vad som är meningen... Att jag får göra allt dubbelt upp finns det säkert en mening med också, jag har bara inte kommit på vad det är än...

En annan skum sak var att de låg säkert 2-3dl blod utspritt på golvet i bussen... och det var fortfarande flyttande så måste ha kommit dit precis innan jag kom på bussen.... Och som folk vet funkar inte jag och blod så bra ihop... Men de gick bra endå... Jag var ju inte dum och stirrade på de trots att jag var lite nyfiken och kikade lite grann....:P

Jag skulle verkligen kunna ge nästan vad som hälst för att komma över mina fobier!!! Det är fruktansvärt jobbigt och jag önskar att jag inte reagerade så som jag gör!!... Jag blir verkligen arg när människor säger till mig "äsch skärp dig, det är ju inget" Men för mig är det det!! Inse det eller dra... Jag önskar verkligen att jag hade kunnat ta en spruta utan att reagera, jag önskar verkligen det....tro inget annat!! Men det sitter så himla djupt in i huvudet allting... Jag vill bara riva ut det och gräva ner det långt ner i jorden, men tyvärr funkar de inte så.... Istället blir det bara värre och värre.... Nu händer det till och med att jag börjar gråta och verkligen får panik varje gång en läkare vill ta blodprov.... (Jag fasar med andra ord för läkarundersökningen jag ska göra i september, men jag måste ju få veta varför min andning inte är normal)

Ja jag har ett problem som jag är väldigt medveten om och som jag verkligen borde ta tag i, men är rädd och vek... Den bästa presenten som jag skulle kunna få egentligen är ett presentkort på kognitiv beteendeterapi som peter har tjatat om i år att han tycker att jag borde göra. Men jag är rädd, livrädd!! Då måste jag ju utsättas för det!! :'(

kanske dags att sluta svamla en massa och bespara er mina problem lite grann....

Inga kommentarer: