tisdag 18 augusti 2009

Pluggtrött

Nu håller jag verkligen på att dö, på riktigt, av tristess!! Jag är så sjukt jäkla trött på allt plugg nu så jag vet inte vad jag ska ta vägen. Nu har det slagit över till den fasen då jag inte kan plugga mer, orkar helt enkelt inte. På nåt sätt känns det som att jo men nu kan jag nog det här och vill bara skita i det... Men den kännslan brukar dyka upp i tentatider och den känslan är ALLTID fel. Med andra ord: Jag borde sluta skriva här och plugga skallen av mig istället.

Men som sagt, orkar inte, vill inte, har ingen lust... Jag kan inte göra något annat heller... Får dåligt samvete då för att jag inte pluggar... Så sitter mest här!! Glor! Tittar ner ibland på skolböckerna men mest på datorn. Min enda vänn just nu som håller mig sällskap. Och så kommer det nog vara tills det här är över. Måndag eftermiddag längtar jag verkligen till nu!

Jag ska aldrig mer, aldrig!! få en omtenta igen.... (Säger jag nu, men de kommer nog fortare än man anar tyvärr) Klart jag har ju en på lager i reserv om det skulle vara så, :( Så antagligen blir julen helt förstörd den med... eller sommaren...eller kanske båda om jag har otur.... jag räknar inte med någon riktig påsk heller...

Men så går det när man är dum och tror att man ska klara av det absolut svåraste man kan hitta utan några som helst problem. Då får man offra sitt liv ibland, sin fritid...

Klart det finns ju mycket positivt med att studera också, och det är väll det som gör att jag orkar stå ut! Här finns fantastiska mäniskor (och inte fullt så fantastiska, men dem försöker jag undvika), roliga tillställningar, fester, jag har ett eget liv och bor själv.

För nästan exakt ett år sedan tog jag dets tora klivet ut i vuxenvärlden, jag klippte av navelsträngen och flyttade ut ur boet. Bort från allt jag kände till och som var min säkerhet.... Jag har fått utforska livet på egen hand och fått känna på både den negativa och positiva sidan av det. Jag har fått uppleva nya saker och lära mig ta hand om mig själv, se över min ekonomi varje månad för att se så att allt går ihop...

Jag har lyckats spara ihop en del pengar och siktar in mig på en ögonoperation för att slippa linser/glasögon om ett år ungefär... och sommaren efter det siktar jag in mig på Afrika! Så jag försöker planera min närmsta framtid lite grann utan att tänka alldeles för långt framåt. Jag har ju fortfarande ingen aning om vad jag vill bli när jag blir stor och har läst färdigt utbildningen. Egentligen skulle jag kunna tänka mig en utbildning till efter det, men då ska man inte behöva räkna en massa i vareviga kurs man läser samt att jag kommer i så fall bli tvungen att klara mig utan CSN vilket kan bli svårt... Så kanske ett jobb är lämpligare sen...

Äsch orka planera hela sitt liv vid endast 20 års ålder!!! Jag har hela livet på mig ju!! :P

Inga kommentarer: