måndag 2 februari 2009

Bussproblem!!

Efter skolan idag var jag och tittade på daniels nya ställe i Teckomatorp. Ganska mysigt och väldigt stor tomt. Hunden Shakira föll mig med i smaken men hon är väldigt envis av sig och drar glatt på i kopplet....De två katterna var ganska mysiga de med...

När jag sedan skulle åka hem fick jag uppleva lite vardagsspänning. Först när jag hade tagit tåget in till lund var tanken att jag skulle ta 6:an in till LTH för att sedan cykla hem sista biten, men då de visade sig att de bara gick till botulfsplatsen så sent på dygnet fick jag istället välja 4:an från barntorget. Då jag närmade mig bushållsplatsen såg jag 4:an passera mig och jag började springa (med klackar!!!). Såklart hann jag inte men de var så jag nästan kunde röra bussen, fast den körde ifrån mig i alla fall!?!!!.

Då de är en halvtimme tills nästa går bestämmer jag mig istället för att ta mig upp till lundagård för att se om jag kan hinna ikapp bussen då den tar en omväg via botulfsplatsen. När jag står där sen och väntar så kommer 6:an helt plötsligt precis samtidigt som 4:an (hallå den skulle ju inte gå den rutten så sent ju?!?!). Förvirrad frågar jag chaffören i 6:an om han kör förbi LTH men han stirrar bara på mig som ett fån och nickar konstigt så jag antar det som ett nej och förstår fortfarande inte riktigt varför och skyndar mig istället ut och bort till 4:an och hinner precis på den.

Ansträngd och varm med ömmande fötter kommer jag i alla fall tillslut hem. Cyklen står dock kvar utanför skolan så får gå imorgon!! Vad ska jag ta för skor då? Snö och kallt som de är med...

Inga kommentarer: