lördag 31 januari 2009

Låg energi idag!

Jag vet inte vad de är med mig idag: Varför pluggar jag inte när de är de jag verkligen borde göra?! Ena anledningen kan vara att jag har pluggat i stort sett varje dag sen jag började så är helt enkelt trött på de. An annan anledning kan vara att jag inte begriper matten, men jag lär ju inte göra det om jag inte försöker...

Har min första byggmaterialslabb nästa vecka och det krävs att jag kan 25 instuderingsfrågor till dess... det blir skriftligt prov... Börjar bli lite orolig för det... Har nån dag till på mig men ja än så länge flödas ju inte kreativiteten!!...

Jag har uppmuntrat både vänner och tillomed min lillebror att plugga flitigt idag, men själv gör jag ingenting... Matteboken ligger uppslagen mindre än 10 cm ifrån mig och byggböckerna ligger lite längre bort på bordet...

Motivationen är inte så hög idag helt enkelt. Det enda vettiga jag har gjort idag var att handla mat och städat upp en trasig syltburk som låg i köket som inte ens var min!! Både sylt och glaskärvor låg på hela golvet. Antagligen var det nån som hade fest här igår (hittade ölburkar också), men då jag hade huvudvärk igår gick jag till sängs tidigt och märkte ingenting...

Det är verkligen tur att det finns ögonblick och stunder som man längtar till, annars hade det blivit jobbigt i livet att orka göra allt... De som jag vet nu ska hända är bowling med betty vilket jag verkligen ser fram emot. En konsert med udda musik och snart min födelsedag!

Inga kommentarer: