fredag 5 december 2008

Tandläkaren..

Har jag gjort ett besök hos idag. Ingen nyhet. Jag brukar hänga där. Har gjort det ganska regelbundet de senaste tre, fyra åren typ... Den här gången var jag bara på vanlig kontroll i Lund. Första gången jag var där så jag fick dra hela min "tandhistoria" för dem...

De var trevliga och så men jag har fått reda på att jag ligger i riskzoonen att behöva betala 4000 kr. Och jag skojar inte, det ska vara tre nollor... Det är sjukt mycket pengar. Om jag ska betala det plus min hyra så har jag sedan redan sprängt en månadshyra. Med andra ord: Jag köper inte detta. Tandläkaren i Ljungby lovade att jag skulle få behandlingarna gratis trots att jag fyller 20 nästa år...

Försökte ringa till dem men de stängde tydligen vid lunchtid (usla tider) men jag måste kolla upp det här, illa kvickt...Jag hoppas att jag har försäkringar på detta....de har varit lite strul med det tidigare... men jag vägrar betala helt enkelt... De lovade mig att jag skulle få gratis!

Jag måste även kolla upp tandläkaren i växjö med så jag får gratis där med, han svamlade något om att jag kanske skulle få betala en massa där med...

Tandläkarna kommer ruinera mig om de får som de vill....tänk att ett jävla vanligt undersökningstillfälle hos en tandhygienist (dvs inte ens en riktig tandläkare!) ska ha mer än 500 kr för ett tillfälle! Det är ju helt absurt!!

Snälla staten gör lite ändringar på detta!!

Inga kommentarer: