torsdag 25 december 2008

efter julen

Så var julen över i år igen. Jag fick dela ut klapparna för andra året i rad till alla. Denna gången utan röst dock, så lite mindre roligt kanske. Har dragit på mig världens förskylning som inkluderar halsont och hosta i mängder. Jag har druckigt varmt hela helgen och proppat i mig både det ena och det andra för att försöka bli bättre. Det river i alla fall inte på samma sätt i halsen men jag pratar som en strypt anka och kommer knappt ihåg hur jag själv låter. Har inte hört min egen röst på typ tre dagar nu.

Men de är bara för att jag är ledig som jag går och bli sjuk. Tröttheten och slöheten får dock ta och försvinna illa kvickt för jag har en massa att stå i nu i mellandagarana. Skolböckerna är tyvärr framme och tänkte börja morgondagen med att attakera dem och strukturera min vecka lite.

Ska verkligen inte sitta och plugga hela tiden nu när jag äntligen är hemma men endel måste det bli! När jag inte gör nåt anat kan jag ju alltid öppna böckerna lite... långtråkigt lär jag ju inte få i alla fall...

Annat som måste hinnas med är att träffa lite roligt folk som jag inte sett på jättelänge. Betty till exempel, saknar dig massor! Tänkte boka in en träff med barnen som jag var barnvakt hos i ett halvår med... och så måste jag ju titta lite på filmerna som jag har fått i julklapp...

Jag fick två stycken. Annat som jag fick var ett par morgontofflor, vattenkokare, pengar, presentkort, smink, lite kläder, en födelsedagsflaggstång, en skrivare (har dock fått den tidigare som en för tidig julklappp), ett halsband, en bok, låsolja till cykeln (kan verkligen behövas så som den har krånglat i frysvädret), lite godis och en del annat.

Jag fick till o med en försenad studentpresent! =) som resulterade i lite pengar och en biobiljett. Mycket uppskattat och kommer inom kort att användas om jag känner mig rätt. =)

"host host" Det var allt jag hade att säga för nu!

Inga kommentarer: