måndag 28 september 2009

blodprov och liseberg

Sen sist har jag varit på läkarbesök i ljungby, och som jag mistänkte behövde jag ta ett blodprov. De ville sticka mig i armen vilket de försökte med vilket inte funkade för blodkärlen försvann eftersom jag spännde mig för mycket. Jag har nog aldrig skakat så mycket på en gång helt okontrollerat. Jag var helt enkelt rädd för mig själv då. Så tillslut försökte de istället sticka mig i fingret för att trycka ut en massa blod. De skulle fylla två små provrör och fick hålla på länge eftersom det kommer bara en droppe i taget från fingret. Det gjorde ont och jag kände mig inte riktigt bra men klarade mig från att svimma eller spy konstigt nog trots att de fick sticka mig i två fingrara för att få ut allt blod. Men hade de stuckit mig i armen hade jag garanterat svimmat så tur att jag slapp det. Fan att man ska reagera så här alltså... Jag hatar det verkligen!!

Jag måste avsluta det här inlägget med nåt positivt i alla fall. I helgen var jag i Mathildas stuga i Varberg och tog oss en tur in till Liseberg. Vi åkte allting som var värt att åka flera gånger och kom nog upp i en 20 åk ungefär. Trots att det var sent på sesongen var det mycket folk så vi fick vänta ganska mycket, men när kvällen kom var det inte lika mycket folk så då kunde man ibland sätta sig i bergodalbanan utan att vänta ens två minuter. I like!!

Och nu är det måndag morgon och dags för en lång skoldag (som alltid) och jag ligger nu efter en massa i plugget som jag måste ta igen hela denna veckan...

Inga kommentarer: