onsdag 29 september 2010

idol och quiz

Sitter med en handduk på huvudet och kollar idolklipp från dagens program. Missade programmet eftersom jag var på dans och har nu tagit en skön dusch. Resultatavsnittet börjar om ungefär en halvtimme.

Igår var jag på idolmys i huset här bredvid och det var ytterst trevligt måste jag säga!! :P Hoppas på mera :)

Jag har även kommit fram till att jag inte tagit ögondroppar på många dagar nu, minns inte ens när jag tog det sist. Klart ögonen kan kännas lite trötta ibland men försöker klarar mig utan droppar nu och tror faktiskt att jag har kommit så långt att jag inte behöver dem. Tror jag är återställd nu!! Tog 2.5 månad alltså sen operationen att få igång ögonen igen. Men det har det varit värt!

Har gjort ett quiz idag istället för att plugga. Det heter "känner du sandra?" Det handlar alltså om mig! Tyckte det var en liten trevlig sysselsättning....haha.. Ni hittar det här om ni vill kolla in http://www.quizmaker.se/view_quiz.php?id=1039 (jag hoppas länken funkar) Vill bara observera att quizet börjar av nån anledning med några franska frågor. Men det är bara att rulla ner på sidan lite så kommer de svenska frågorna. (ignorera alltså allt det franska helt och hållet!!) Har verkligen ingen anning om var det andra kommer ifrån. Mycket irriterande i alla fall. Max poäng är 200, vad får du?

2 kommentarer:

Betty sa...

Jag gjorde det, 150, är väl ganska godkänt?
Osäker på tandborstsfärgen. Tror 37 i skor, kanske 38
Samsungmobil? En spegel på byrån?
7 års trumpet, eller du började ju senare än jag med min flöjt...
allergin, klurig, men känns som gluten? Jag vet ju om svimmningen i kemisalen, trots att jag inte var där, men tror aldrig du svimmade i simhallen...möjligen på ett luciatåg? Skulle gissa favoritnr 17, anledningen kan du ju själv räkna ut då...
suddgummi, bugg och bamse, på de sista frågorna?

Blue-dansen känner jag mycket väl igen, haha, där kan du inte lura mig. Och det finns nog ett litet minne av en mjölkpaketsko.

Och nu har jag väl avslöjat en del av svaren...

Sandra sa...

Haha... Betty! Du är Allt en bra vänn och du har koll på det mesta. Det är inte meningen att nån ska kunna få 100% på det utom jag själv då, för det hade nog varit lite läskigt...hehe...

Jag visste att jag aldrig skulle kunna lura dig med blue dansen haha...tänkte på dig när jag skrev det. Vilket jäkla minne alltså :D

150poäng tycker jag är duktigt! :)