måndag 25 januari 2010

God Morgon!

Nu har jag varit duktig och hängt upp tre maskiner tvätt, men ni ska inte tro att det hela är problemfritt. Det hela började klockan sju i morse då jag låste upp maskinerna och la in tvätten. Då upptäckte jag att den ena maskinen blinkade konstigt och ville inte starta, så jag frågade en kille i den andra tvättstugan om han viste vad felet kunde vara. Men som misstänkt hade han ingen aning. Men då hade jag sådan tur att han hade bokat en tvättmaskin bara för att låsa upp tvättstugorna så han kunde hämta sin tvätt som han glömt igår kväll, såhan behövde alltså inte egentligen sin maskin så jag fick hans. Sådan himla tur alltså!!

Sedan när det var dags att hänga upp tvätten verkade en annan maskin har krånglat å inte kört nåt tork program så tvätten var nåt så fruktansvärt blött som om jag precis hade hoppat i sjön med alltihoppa. Så det var ju bara att konstatera att den tvätten inte kommer hinna torka på den korta torktid jag har.

Så kommer alltså antagligen behöva hänga upp hälften inne i lägenheten efter att torktiden är slut. Jag skulle bli mycket förvånnad om tvätten hinner torka trots att jag ökade till 90 grader på torkskåpet....suck...

Jag kanske borde titta till tvätten lite nu strax bara för att se hur de ser ut... Sen är det skola om en och en halv timme typ....

Och ikväll är jag bjuden på middag! :) Dagens höjdpunkt!

Inga kommentarer: