onsdag 29 december 2010

Mellandagarna!

Har firat min 21e jul nu och älskar verkligen allt julmys :) I år fick jag en gitarr som jag önskat mig och ska därmed lära mig spela på riktigt hade jag tänkt. Fast pallar inte gå till nån musikskola på bestämda tider utan hade mer tänkt ha den som en hobby och lära mig själv med hjälp av internet, ackordbok och glada vänner som kan visa mig lite grann. Finns ju flera gitarrspelare i korridoren ju! :) (Min korridor är nog den aldra bästa i hela lund skulle jag tro!)

Förutom en gitarr fick jag ett strandlakan med uppblåsbar kudde, pengar, presentkort, kläder, fårfäll, rubiks kub, ett svan pussel, två böcker, tre filmer, handkräm, hårspray och lite annat smått o gott. Så jag är väldans nöjd i alla fall.

Var igår på mellandagsrean i växjö med betty och hittade en fin klänning, en kjol, strumpbyxor, en penna och vinglas i plast :)

Patrick fyllde år också så ringde och sa grattis :) Han fick även höra hur bra jag hunnit lära mig Happy birthday på gitarren efter endast fyra dagar...haha... Var nog inte det vackraste man kunde höra men det är ju tanken som räknas :P

Idag har jag varit på systemet och blev jätteglad när jag hittade portionsförpackningar med vin! perfekt för mig som aldrig dricker en hel flaska på en hel kväll. Hoppas bara att det är ett gott märke, för jag köpte på mig ett lager eftersom jag inte hittat det på något annat bolag än i älmhult än så länge. :P

Därimellan allt detta har jag tryckt i mig lite ekonomiplugg och har suttit med bokföring större delen av dagen. Skitkrångligt verkligen! Resultat och balansräkning är ju snurrigt alltså! Känns verkligen att man inte har tittat på den här kursen på över ett år, skitsvårt att lära sig allt nu... men får göra ett försök i alla fall...Hur tråkigt och svårt det än är!

Nyår spenderas i Kristianstad hos betty och Fredde. Ska bli skoj. Nog sista gången jag ser den lägenheten nu verkar det som, men jag önskar er all lycka med era nya planer!! :)

Verkligen skönt med lite ledighet från skolan och med en paus från Lundalivet lite. Även om samtalet med mathilda idag fick mig att sakna det lite. Men det blir älmhult i två veckor till och sen är jag tillbaka i lunds vardagsliv igen.

Inga kommentarer: