fredag 29 oktober 2010

matstat och matlab

Sitter i skolan nu. väntar på att min första matematiska statestik (matstat) labb ska börja om en timme. Har hört av dem som hade den i morse att den var hyfsat enkel och mild så är inte allt för orolig. Har insett att den här läsperioden kommer jag få klara mig ganska mycket utan mina kompisar här.

Då jag har valt att gå på programmeringsföreläsningarna en gång till för att försöka lära mig matlab-programmet hamnar jag automatiskt i eftermiddagsgruppen på matstaten. Alla jag ungås med är i förmiddagsgrupperna. Kommer därmed jobba tillsammans med en kille i klassen jag inte är van att jobba med, men han är duktig på statestiken och på matlab så tror att det kommer gå bra! Fördelen med att jobba tillsammans med folk man inte brukar är att allt fokus hamnar på skoluppgiften och man sitter inte bara och snackar en massa skit om annat och låter tiden gå. Nu ska jag bli effektiv och klara minst två av dessa tre kurser jag går. (matlaben får jag avvakta med och se hur perioden utvecklar sig om jag hinner med den tillräckligt för en tenta nu, annars tar jag den senare. tre tentor på tre dagar blir det annars och det kan jag tycka är lite för mustigt)

Såg robinson igår med Patrick och vi gick därmed och la oss alldeles för sent eftersom vi också tittade färdigt på filmen vi började se förra veckan men somnade ifrån. Prince of persia om någon undrar :P

Är därför ganska trött idag men börjar piggna till nu. Två timmar i datasalen snart bara sen kan jag gå hem och ta helg! Ska bli nice. (Sitter i V husets datasal nu men måste flytta mig bort till E husets datasal snart) Vet inte riktigt vad jag har för planer för helgen, men hoppas på ett besök i U huset i alla fall :P Borde kanske handla lite mat också.

Inga kommentarer: