torsdag 24 juni 2010

Öland :)

sitter i stugan på Öland just nu! Gräset behöver verkligen klippas så får kanske hjälpa till med det imorgon lite..:P

Vi valde att köra de små vägarna idag och tur var ju det. Då kunde vi bara glida förbi den fantastiskt långa kön mellan nybro och kalmar... haha... We beat you!

En massa poliser stoppade flera bilar också på öland. Ungdomar under 20 får problem om de har alkohol med sig så många bilar kommer få problem... trist att polisen ska behöva stå utmed vägarna och granska var och varannan bil för att ungdomar inte ska överkonsumera alkohol på midsommar.

Själv körde jag faktiskt in till polisen självmant efter att jag handlat mat till familjen men det var bara för att de sålde jordgubbar på samma ställe (som förövrigt ser urgoda ut :) )

Men mig ville de inte kolla och inte bilen heller, inte ens om jag hade körkort. Men jaja.. hehe... Well de enda de skulle hittat var i så fall mat från ica. :)

Har något annat att tillkännage också :) Ja har fått ett uppdrag nästa vecka i helsingborg. Har därmed jobb i fyra dagar :) tjohoo! well jag lär ju inte bli rik på det men förhoppningsvis tjänar jag så mycket pengar att de täcker alla utgifter jag lägger under sommaren (minus den ev, lasergrejen då såklart, skulle behöva jobba en 5-6 veckor i så fall).

Kanske kan de bli nåt mer uppdrag senare om jag har tur. Men ska ju plugga en massa så får se vad jag kan ta på mig och vilka tillfällen som ges. OM det des några.

Jag har syndat också! Jag har tagit med mig konstruktionsboken till öland. Jag som inte skulle börja plugga förren efter midsommar. Men eftersom jag ska jobba nästa vecka kanske jag kan tjuvläsa lite i den när jag ligger ute i solen. Ska bli ganska fint om jag förstått det rätt. :)

En sista sak måste nämnas! Jag har hur länge som hälst letat efter en låt nu. Den dyker upp på reklamen hela tiden på spotify och jag har verkligen inte lyckats få veta vad den heter. Men idag i bilen på vägen till öland hörde jag låten på radion och tony kände igen den och viste vad den heter!! Tänk att det inte var svårare än så :P "We no speak Americano" är det som gäller ;P

Kram på er alla och trevlig midsommar!!

Inga kommentarer: