söndag 23 maj 2010

Karneval

Karnevalshelgen är över nu för min del och jag har haft det ganska trevligt faktiskt. Förutom missödet med dansbiljetten och den fantastiskt onormalt långa kön som hindrade mig från att komma in så la alltså ut 200kr på en biljett som jag inte fick använda. Blev oerhört sur över detta men sånt är väll livet antar jag ibland....

Har lärt känna massa nytt folk som jag har jobbat med under två dagar på karnevalen och måste nog erkänna att när det kommer till kyckling och svamprisotto är vi nog bäst på att packetera dem i karnevalslådor...hehe...

Fick även ett telefonsamtal från pappa: Det finns jobb på ikea som jag skulle kunna få göra men jag FÅR INTE anställas tydligen pga alla deras sjuka regler. Så nu ser det mörkt ut vad gäller jobb. Och eftersom jag inte har nåt bestämt åker jag hem till Älmhult om lite mer än en vecka och då blir det klart svårt att gå på intervjuer i malmö/lund sådär spontant så vet inte riktigt vad jag ska göra. Skickade in en ansökan till nu precis, men får säkert samma svar som tidigare.

Antar att min sommar spenderas i hängmattan med en skolbok i famnen. Kan tyckas verka chill men själv tycker jag att det verkar ganska tråkigt, plus att var ska nu pengarna rulla in nånstans??

Inga kommentarer: