söndag 25 september 2011

Vattenresurser

Ännu en vecka börjar gå mot sitt slut. Bra det, för jag vill att veckorna ska gå så fort som möjligt nu några veckor till... Har dock insett att jag har tenta i vattenresurshantering om 2.5 vecka typ och det oroar mig lite...känns som vi precis börjat kursen och nu ska den sluta, Vad är det jag ska kunna? Läraren är så himla ostrategisk...

Håller på att skriva en rapport om Jordanfloden som rinner mellan libanon, israel, jordanien och syrien i mellan östern. Det är verkligen intressant att läsa deras vattenhistoria. Inte konstigt att det är ett område med mycket krig när vattentillgångarna är så minimala och vissa länder anser sig vara viktigare än andra... Jag hoppas att de en vacker dag kommer överrens på riktigt! Livet är aldeles för kort för att kriga bort!

På tal om det ska pappa och mamma på begravning nästa vecka... Pappas kusin har lämnat oss hastigt och lustigt en vecka innan han skulle opereras och antagligen bli frisk...Livet är verkligen så sjukt oförutsägbart. Tycker såklart att detta är hemskt och jättetrist.

Ju mer jag tänker på det ju mer sugen blir jag. Jag vill göra mitt exjobb utomlands och hjälpa fattiga människor få ett bättre liv med rent och friskt vatten! Jag vet dock inte alls hur jag ska gå till väga eller exakt vad exjobbet ska gå ut på och hur jag ska få allt till att funka praktiskt... men det kommer jag kanske på senare, ingen stress än... Jag är en människa som ibland har svårt för att fatta beslut så vem vet om jag ändrar mig, men just nu känns det som någonting vettigt och väldigt viktigt att göra!

"Coming home" är en av de finaste låtarna som finns just nu... Kom hem och ge mig en kram för jag längtar efter dig!!

Inga kommentarer: